LA FRASE DE CAPÇALERA

"Els contes no han estat escrits per adormir els infants, sinó per desvetllar els adults"

Michel Hindenoch


dilluns, 7 de juliol del 2008

DESTÍ, 'LA FRANCE' - Blanca Álvarez-Mató


Destí, 'la France'*

Crida la France, la France, i entorpeix la xafogosa pasivitat dels viatjers. Una ànima caritativa li ho confirma: "oui", a la France va aquest tren. Es tanquen les portes. Procuro allunyar-me d'ell al màxim. Sant Celoni. M'assec davant del noi, que s'ha assegut i que escriu, i segueixo els seus movimients mirant-lo de cua d'ull. La curiositat m'envaeix: ¿Què dimonis estarà escrivint? Sils. No m'atreveixo a preguntar. Girona. El vull conèixer, m'agrada. ¿Serà el sentiment recíproc? Figueres. Em mira i somriu. Portbou. Es disposa a baixar; abans, però, em dona el que ha escrit: "Crida la France, la France...

* Conte publicat a La Vanguardia, juliol 2007. Concurs contes curts de 100 paraules.
** Blanca Àlvarez Mató, va ser la guanyadora, en la categoria de menys de 17 anys, del II Premi de Narrativa, convocat pel Club de lectura "Sant Narcís".
* Traduït del castellà: Redacció blog.
* Imatge: Google. Redacció blog